O projekcie

Wsparcie nauczania zdalnego w szkołach

“Połączeni w sieci” to projekt wspierający placówki edukacyjne w zakresie korzystania z platformy Microsoft Teams z pakietu Microsoft Office Education 365 oraz pomocy we wdrożeniu jej w szkołach. Projekt jest nieodpłatny, realizowany w ramach wolontariatu przez pracowników firmy Capgemini. Pomoc jest skierowana do placówek, które dopiero zamierzają wdrożyć Microsoft Teams, jak również do tych, które już korzystają z tego rozwiązania.  

Projekt oferuje szkolenia wstępne z konfiguracji oprogramowania Microsoft Teams, jak i pomoc w dalszym użytkowaniu dla nauczycieli i uczniów, dzięki czemu nauczyciele mogą prowadzić wirtualne spotkania i łatwo komunikować się oraz zdalnie udostępniać materiały. Uczniowie i nauczyciele mogą łatwo współpracować, tworzyć materiały i dzielić się zasobami za pośrednictwem jednej, prostej i intuicyjnej platformy.

Czym jest Microsoft Teams?

Microsoft Teams wchodzi w skład bezpłatnego oprogramowania dla szkół Microsoft Office 365 Education. Z usługi Microsoft Teams można korzystać na komputerze stacjonarnym i w przeglądarce internetowej, w systemach iOS i Android oraz na tablecie lub laptopie. Umożliwia on łączenie konwersacji, zawartości i aplikacji w jednym miejscu. Nauczyciele mogą tworzyć wspólne zajęcia, łączyć się w profesjonalne społecznościach edukacyjnych oraz komunikować się z personelem szkolnym, korzystając z jednego środowiska Microsoft. Program jest bezpłatny, zawiera szereg możliwości ułatwiających pracę zdalną, takich jak: wykonywanie połączeń telefonicznych przez internet, prezentowanie ekranu wszystkim użytkownikom, nagrywanie lekcji czy rozmów, oraz załączanie plików, możliwość integracji z wirtualnymi dziennikami, czy tworzenie osobnych grup dla klas, rodziców czy nauczycieli.

W ramach wsparcia szkoła otrzymuje:

  • Dostęp do materiałów szkoleniowych pokazujących krok po kroku konfigurację oraz funkcjonalności i rozwiązania MS Teams dla nauczyciela i administratora. 
  • Przykłady konkretnych lekcji przeprowadzonych z wykorzystaniem platformy wraz ze szczegółowym omówieniem jak zostały one przygotowane. 
  • Pomoc w postaci odpowiedzi na pytania w czasie cyklicznie organizowanych webinarów oraz sesji online.   
Przewiń do góry